Avokádové muffiny

Kdo mě zná, ví že témeř nikdy nepeču podle receptu a už vůbec ne podle kuchařek. I když recept otevřu, tak stejně něco můsím udělat jinak.

Nedávno jsem si po dlouhé době prohlížela Snídaně trochu jinak a narazila na recept na avokádové muffiny, kde je použita kokosová mouka. A protože jsem je od té doby co kuchařka vyšla nedělala, měla jsem doma hodně avokáda tak jsem se rozhodla, že je upeču. No a tak jsem se do toho pustila. Když došlo na to, že mám přidat kokosovou mouku, zjistila jsem že je otevřená a v ní si vesele lebedil šváb!! Jen takový malinký, první kterého jsem tady na Maui potkala. Tak jsem mouku vyhodila a celou skřín vyklidila. Ten křik u toho by jste měli slyšet :-))))

A nakonec jsem musela přemýšlet, jak tedy dodělám už připravené muffiny. Víc kokosové mouky jsem doma neměla a tak mi nezbývalo, než improvizovat a použít mouku mandlovou.

No a nakonec se podařilo a recept je stejně dobrý jako ten originální, ale v podstatě chutná úplně jinak.

A tak jsem ho pro vás nafotila a tady máte recept. V receptu jsem nepoužila žádný med ani jiné sladidlo, protože ho připravuji na akci 21 dní bez cukru, pokud ale chcete dosladit, můžete použít trochu medu, nebo případně použít jedno nastrouhané jablko, ze kterého je ale nutné vymačkat šťávu, než budete do těsta přidávat.

Potřebujete:

  • 1 střední mrkev, nadrobno nastrouhanou
  • ½ hodně zralého avokáda
  • Šťávu z jednoho citronu nebo limety
  • 3 celá vejce
  • 2 hrnky mletých ořechů
  • ¼ lžičky jedlé sody

Připravte si misku a dejte do ni nastrouhanou mrkev, přidejte avokádo a rozmačkejte ho a promíchejte s mrkví. Polijte šťávou z citronu nebo limety. Znovu promíchejte. Vejce vidličkou vyšlehejte a nalijte na směs mrkve avokáda. Přidejte mleté ořechy a jedlou sodu, promíchejte opatrně aby se těsto spojilo.

Připravte si 6-8 formiček na muffiny a naplňte je lžící asi 1,5 cm od horního kraje.

Dejte péct do trouby na 170°C na 20-25 minut.

Nechte vychladnout než budete jíst.

Jana
Written by Jana
Specialistka na výživu a zdravý životní styl. GAPS, NAET a TČM terapeutka