Velikonoční mazanec

Ještě nikdy jsme na živé kultuře nedělali nic tradičního  na Velikonoce. Rozhodla jsem se to letos napravit a připravit pár tradičních velikonočních dobrot v GAPS verzi.

Jako první se s vámi podělím o mazanec, ze kterého mám obrovskou radost. Je to veliký hit u nás doma i u ostatních kdo mohli ochutnat. Určitě jeden z receptů, který se u nás bude objevovat i mimo Velikonoce. Sama jsem byla překvapená, jak se mi mazanec povedl hned na první pokus.  Většinou když tvořím nový recept, tak musím zkoušet víckrát než jsem s výsledkem spokojená. Tak snad bude chutnat i vám 😉

Potřebujete:

  • 2 a ½ hrníčku kešu ořechů
  • 2 vejce- oddělené na žloutek a bílek
  • 2 lžíce medu ( i jedna stačí, záleží jak moc sladké máte rádi)
  • 1 lžička jedlé sody
  • hrst rozinek
  • hrst vlašských ořechů
  • ½ lžičky tuku na vymazání formy ( kokosový, máslo ghee)

Kešu ořechy je nutné nejdříve namočit na 2-4 hodiny, potřebujete aby byly měkké. Když jsou měkké, slijte z nich vodu a dejte je do mixéru.

Přidejte žloutky, jedlou sodu, med a rozmixujte vše do úplně hladkého těsta. Pokud zůstane nějaký kousek větší, nevadí, ale většina by měla být rozmixovaná.

V samostatné misce vyšlehejte bílky na tuhý sníh. Přidejte je do ořechového těsta a lehce ho lžící promíchejte tak, aby se sníh pěkně spojil s těstem.  Nepoužívejte už ale mixér, ať těsto zůstane nadýchané.

Nakonec vmíchejte rozinky a na kousky nakrájené vlašské ořechy.

Připravte si kulatou pečící misku (moje byla v průměru asi 15 cm) a vyložte ji omaštěným pečícím papírem.

Nalijte těsto do misky a uhlaďte povrch. Pečte na 170 stupnů asi 40 minut.

Nechte mazanec vychladnout než ho budete krájet.

 mazanec1

Mazanec je krásně nadýchaný a i když nikdy nebude jako ten klasický, je mu chuťově celkem podobný. Teď se chystám upéct beránka, maminka mi minulý týden poslala na něj z čech formu, tak se do něj můžu konečně pustit. Ráda bych se také pokusila o GAPS verzi velikonoční nádivky, tak mi držte palce, ať se vydaří!

 

Jana
Written by Jana
Specialistka na výživu a zdravý životní styl. GAPS, NAET a TČM terapeutka