Mrkvovo-cuketová kaše

Bramborová kaše byla vždy moje velice oblíbené jídlo, no a tak se není co divit, že i tady jsem hledala alternativu.

Už před GAPS jsem často dělala mrkvovo-bramborovou kaši a tak jsem potřebovala nahradit jen ty brambory.
I zde máme oblíbených několik verzí. Ta dnešní je mrkev a cuketa. Je až neuvěřitelné, jak krémová tato kaše je. Věřte mi, po bramborové se vám s touto verzí, nebude ani trochu stýskat. Kaši vařím trochu jinak, než se dělá klasicky. Snažím se, aby byla co nejvíce výživná, a tímto způsobem chutná mnohem lépe, než pokud byste zeleninu jen uvařili ve vodě.

Potřebujete:

  • 7 středně velkých mrkví
  • 3 menší cukety
  • 1 malou cibuli
  • 3 lžíce sádla nebo ghee
  • sůl pepř, kmín
  • 1 ½ – 2  hrnky vývaru

Do hrnce dejte sádlo, přidejte najemno nakrájenou cibuli a nechte při mírné teplotě pomalinku osmahnout.

Mezitím nakrájejte na drobné kousky oloupanou mrkev a cuketu a přidejte do hrnce.

Osolte a opepřete, přidejte kmín a vše pořádně promíchejte. Chcete, aby se zelenina krásně obalila v sádle a natáhla z něj chuť i vůni.

Nechte takto lehce orestovat za stálého míchání asi 4 minuty. Pak podlijte připraveným vývarem. Je jedno jaký bude, já používám ten, který mám právě k dispozici. Je důležité dát vývaru tak akorát. Nechcete, aby vám zelenina ve vývaru plavala, chcete ji mít ponořenou asi tak do ¾ . Pokud dáte vývaru moc, bude kaše na konci po rozmixování hodně řídká. Pokud přeci jen dáte vývaru hodně a nevyvaří se vám, slijte ho trochu před mixováním, aby kaše byla pěkně hustá a krémová.

Zeleninu po zalití vývarem přiklopte pokličkou, a nechte pomalu vařit asi 20 minut, dokud nebude zelenina měkká.

Poté ponorným mixérem rozmixujte dohladka.

Servírujte s trochou másla nebo sádla přes kaši.

Pokud chcete druhý den kaši přihřát, dejte ji do hrnce a přidejte pár lžic vývaru, bude se vám lépe ohřívat.

Výborná je např. s GAPS sekanou a kysaným zelím.

Jana
Written by Jana
Specialistka na výživu a zdravý životní styl. GAPS, NAET a TČM terapeutka