Lívanečky

Ve třetí fázy diety se objevuje zmínka na dýňové placičky. Ty se v naší rodině stali velice oblíbenou snídaní, ale také svačinou. Po nějaké době jsme se jich ale trochu přejedli a tak jsem začala vymýšlet jiné varianty. Zde mám pro vás tedy další velice chutné varianty. 😉

Dýňové lívanečky

(povoleno od 3. fáze)

Potřebujete:

  • Dýňi na hrubo nastrouhanou (syrovou)
  • Vajíčko
  • 2 lžíce burákového nebo jiného ořechového másla
  • Olej na smažení

Všechny suroviny vložte do mísy a ručním mixérem rozmixujte na kaši. Na pánev dejte asi centimetr tuku, já používám kokosový olej, ghee, nebo kachní sádlo.  Nechte tuk pomaloučku rozehřát a lžicí dejte těsto na pánev a urovnejte do tvaru lívanců asi půl centimetru vysokých. Smažte při nízké teplotě dokavaď nebude lívanec ze spoda zlatavý. Pak otočte a smažte na druhé straně. Pokud je potřeba opakovaně otočte aby byl lívanec pořádně propečený.

Servírujte s medem.

Banánové lívanečky

(povoleno od 5. fáze)

Tato verze je trochu sladší než ta předchozí a chutná mi více jako dezert.

Potřebujete:

  • Hodně zralý banán
  • Vajíčko

V míse rozmačkejte banán a přidejte vajíčko, ručním mixérem rozmixujte na kaši. Pečte stejně jako předchozí recept, servírujte pomazané mandlovým nebo jiným ořechovým máslem. Také jsou výborné s jogurtem.

Avokádové lívanečky

(povoleno od 3. fáze)

Potřebujete:

  • Hodně zralé avokádo
  • 2 vajíčka
  • 2 lžíce burákového másla

Avokádo rozmačkejte vidličkou, přidejte vajíčka a burákové máslo. Ručním mixérem rozmixujte na kaši a pečte stejně jako lívance dýňové. Servírujte s medem. Tato verze je nejméně sladká ze všech, ale velice chutná jako svačina

Avokádovo-banánové lívance

(povoleno od 5. fáze)

Tyhle jsou momentálně moje neoblíbenější 🙂

Potřebujete:

  • Avokádo
  • Banán
  • 2 vajíčka

Všechny suroviny smíchejte a rozemelte na kaši. Pečte dle návodu nahoře. Servírujte s ořechovým máslem.

Jana
Written by Jana

Specialistka na výživu a zdravý životní styl. GAPS, NAET a TČM terapeutka