Domácí zmrzlina

Ještě než bude léto úplně pryč, tak se s vámi musím podělit o rychlý recept na zmrzlinu.

Už několik měsíců musím, kvůli synovi kterého kojím, držet bez mléčnou dietu. A tak se mi moc nechce dělat klasickou zmrzlinu, kterou sama nemohu. Tohle je verze, která je bez mléka, chuťově velice podobná té mléčné, a je to velice jednoduchý recept, se kterým můžete pracovat podle své chuti. Důležité je dodržet pouze základní suroviny, no a pak už se fantazii meze nekladou.

Já už jsem jí dělala na několik způsobů. Tahle je čokoládová, nejoblíbenější mojí dcery.

Potřebujete:

  • 4 velice zralé banány, ty s hnědými tečkami jsou úplně nejlepší
  • 4 lžíce kokosového oleje

Toto jsou vaše základní suroviny, i takto to bude velice chutné. Tím pádem je to vhodné i na úvodní dietě, hned jak můžete banány a samozřejmě pokud tolerujete kokosový olej.

Banány a olej dejte do nádoby a ručním mixérem rozmixujte do hladké kaše.

Já jsem u této verze použila navíc:

  • 2 lžíce hovězí želatiny
  • 2 lžíce nepraženého kakaa
  • 1 lžíci kokosového nebo mandlového másla
  • Hrst kakaových kousků z nepraženého kakaa

Ale samozřejmě můžete použít borůvky, jahody, maliny, různé druhy ořechových másel, strouhaný kokos, občas do zmrzliny rozmíchám i čerstvý špenát, je to dobré místo na schovávání, pokud děti nechtějí normálně zeleninu jíst. Pokud máte pocit, že potřebujete dosladit, tak použijte jednu nebo dvě datle. Ale věřte, že díky banánům je to sladké dost.

No a tuto kaši dáte do misky do mrazáku a necháte přes noc ztuhnout. Já používám formičky na nanuky. Teď v létě jich měli všude dost. Já jsem koupila super v Tescomě. Děti pak mají pocit, že jedí opravdovou zmrzlinu. A je to jednoduché na servírování.

Tato zmrzlina, není až tak tvrdá jak jste zvyklí, ale i tak je výborná.

 

Jana
Written by Jana
Specialistka na výživu a zdravý životní styl. GAPS, NAET a TČM terapeutka