Rychlá polévka

Lidé si často stěžují, že GAPS je velice náročný na vaření, musí trávit v kuchyni spoustu času a dochází jim fantazie co vařit. Rozhodla jsem se tedy napravit GAPSu trochu reputaci a ujistit vás, že tomu tak vždycky nemusí být.

Základem GAPS jsou vývary. Já si dělám vývary v pomalém hrnci, takže máme stále vývar k dispozici a používám ho na vaření různých věcí, nejen polévek. Dnes se s vámi chci podělit o jeden z mých základních receptů na velice rychlé jídlo. Dá se jíst k snídani, obědu i večeři. Prostě když potřebuji udělat něco velice rychlého, výživného, ale nemám moc času.

Nikdy mě nenapadlo napsat recept, přišlo mi, že to přece každý musí dělat stejně. Ale už několik lidí se mě ptalo co to děti jedí a že to vypadá pěkně. A byli překvapeni jak jednoduché to je.

Potřebujete:

  • 300-500 ml vývaru, je jedno jaký použijete
  • 3 středně velké mrkve
  • Kousek čestrvého zázvoru, asi tak 1 cm
  • 2 stroužky česneku
  • 1-2 vejce
  • Sůl a pepř na ochucení
  • Petrželová nať

Mrkev oloupejte a nastrouhejte nahrubo. Do kastrůlku dejte vývar, nechte na mírném plameni ohřát a přidejte strouhanou mrkev, sůl a pepř dle chuti. Nechte asi 3-4 minuty povařit, chcete aby mrkev změkla.

Oloupejte si zázvor a česnek a nastrouhejte je do polévky, tady používám jemné struhadlo.

No a nakonec do polévky klepněte velice pomalu a ne moc z výšky vejce, chcete aby se bílek obalil kolem žloutku. Polévku nemíchejte, nechte ji jen pár minut povařit, aby byl bílek uvařený ale žloutek zůstal měkký, klidně i tekutý.

Servírujte s čerstvu petrželkou. Já jsem bohužel dnes doma žádnou neměla, tak je polévka bez ní..

Polévka se dá různě obměnovat, pode toho jaký máte zrovna vývar. To samé i zelenina, můžete použít celer, petržel, tuřín, červenou řepu nebo kombinace několika zelenin.

polevka2

Jana
Written by Jana
Specialistka na výživu a zdravý životní styl. GAPS, NAET a TČM terapeutka